Uroczyste otwarcie nowego punktu sprzedaży a prawo do odliczenia kosztów w firmie
16 maja 2025 r.
/ 7 min. czytania
Zdarza się, iż fiskus stwierdza, iż wydatki na uroczyste otwarcie nowego zakładu, w którym brali udział kontrahenci spółki, potencjalni klienci, pracownicy spółki wraz z rodzinami oraz lokalne władze, mogą
w całości stanowić koszt uzyskania przychodu, jeżeli wydatki te miały charakter reklamowy. Tutaj pojawia się problem, ponieważ fiskus często usiłuje tego typu wydatki nazywać reprezentacją, zwłaszcza w sytuacji kiedy w imprezie biorą udział kontrahenci, potencjalni klienci.
Spółka prowadząca działalność produkcyjną utworzyła nowy zakład produkcyjny i zorganizowała jego uroczyste otwarcie. W związku z tą uroczystością poniosła wiele wydatków, m.in. na usługi cateringowe, drobne upominki z logo firmy, wykonanie filmu promocyjnego oraz organizację konferencji prasowej. Miała poważne wątpliwości, czy tak ogromne wydatki nie zostaną zakwestionowane przez fiskusa, dlatego postanowiła wystąpić w tej sprawie o opinię fiskusa w formie interpretacji. Spółka w zadanym pytaniu podkreśliła, że celem uroczystości była promocja nowo otwartego zakładu oraz produktów spółki, które wytwarzane będą na terenie zakładu, ukazanie spółki jako producenta nowoczesnych produktów, których jakość ma zapewnić wiodącą pozycję wśród światowych producentów podobnych wyrobów oraz wpływać pozytywnie na pozycję konkurencyjną spółki dzięki lepszemu zaspokojeniu potrzeb klientów, wyższej rentowności i efektywności...
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!
Subskrybuj teraz
Masz już konto?
Zaloguj się!