Opłaty marketingowe za ekspozycję towarów a prawo do odliczenia podatku VAT

16 maja 2025 r. / 3 min. czytania

Sukces w odliczaniu kosztów od wydatków marketingowych zaczyna się od poznania ich funkcji, jaką mają spełnić w twoim biznesie. Narzędziem marketingowym ekspozycji towarów jest merchandising,
w szczególności merchandising wizualny (visual merchandising). Jest to strategia, która skupia się na atrakcyjnym i przemyślanym ustawieniu produktów w sklepie, mającym na celu przyciągnięcie uwagi klientów i zachęcenie ich do zakupu.

Techniki visual merchandisingu mogą obejmować m.in. odpowiednie rozmieszczenie produktów, ustawienie ich na półkach w sposób zachęcający, stosowanie kolorowych i atrakcyjnych witryn, a także dbanie o czystość i estetykę punktu sprzedaży. Przykłady działań merchandisingowych to m.in.: ustawienie produktów na wysokości oczu, aby łatwo je zobaczyć, ułożenie produktów w logiczne grupy...

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!

Subskrybuj teraz

Masz już konto?