Materiały opracowane we współpracy z radami 3 redakcji w odpowiedzi na zgłaszane problemy księgowych, dyrektorów finansowych i biur rachunkowych w wyniku prowadzonej w 2024 r. polityki MF
Sposób na Podatki Sposób na Kadry i Płace Doradcy księgowego
NOWOŚĆ! E-Teczka dla księgowych, dyrektorów finansowych i biur rachunkowych, którzy szukają oszczędności w firmach i inspiracji, jakie nieoczywiste wydatki można zaliczyć do kosztów.
E-Teczka instrukcji księgowo-podatkowych
Pakiet narzędzi do obniżenia obciążeń podatkowych z konsultacjami ekspertów

Wiedząc o tym, że kluczowa jest prewencja, przygotowaliśmy pakiet narzędzi dla księgowych, dyrektorów finansowych i biur rachunkowych, które zapewnią bezpieczeństwo w razie kontroli US. Dajemy NIE DO PODWAŻENIA WYTYCZNE, jakie wydatki można zaliczyć do kosztów i jak to odpowiednio argumentować, by potwierdzić celowość i związek wydatku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Zdając sobie sprawę, że oszczędności to nie tylko cięcia, ale przede wszystkim mądre zarządzanie zasobami, wskazujemy również, jakie podjąć działania, by płacić niższe podatki i poprawić efektywność z wykorzystaniem ulg podatkowych oraz nowoczesnego podejścia do inwentaryzacji.

Materiały zawierają:

  • trip_originnajnowsze wytyczne i objaśnienia Ministerstwa Finansów,
  • trip_originaktualne stanowiska dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej,
  • trip_originprzegląd najświeższych orzeczeń sądów,
  • trip_originpodstawy prawne, na które będziesz mógł się powołać w razie kontroli.
Czy wiesz, że:
możesz odliczyć alkohol, pobyt w SPA, drogi zegarek, garnitur, telewizor, fotel do masażu, samochód wyścigowy, kamper, elektryczny rower czy hulajnogę? Pamiętaj, prawie każdy wydatek możesz zaliczyć do kosztów i odliczyć od niego VAT, ale musisz to zrobić w przemyślany sposób, odpowiednio się zabezpieczając.
5 skutecznych narzędzi dostępnych w E-Teczce, które ułatwiają codzienną pracę księgowego i zwiększają efektywność:
Edytowalne dokumenty
Wszystkie pliki dostępne w wersji Word – możesz je pobierać, edytować i dostosować do sytuacji w swojej firmie. Pliki znajdują się zarówno na płycie CD, jak i na portalu.
E-folder
Stwórz swój własny folder z najważniejszymi dokumentami. Dodaj do niego te materiały, do których chcesz szybko wracać – wszystko uporządkowane w jednym miejscu.
Wyszukiwarka i kategoryzacja
Zaawansowane filtrowanie według typu placówki, tematu i formatu pliku pozwala szybko znaleźć to, czego potrzebujesz – bez przeszukiwania całej bazy.
Kalendarz i przypomnienia
System przypomnień i nawigacji zgodny z obowiązującymi terminami prawnymi – nie przegapisz ważnego obowiązku.
Notatki pod materiałami
Pod każdym plikiem możesz dodać własną notatkę – komentarz, przypomnienie lub wskazówkę. Notatki są widoczne tylko dla Ciebie – pełna personalizacja materiałów.
7 powodów, dlaczego warto mieć E-Teczkę:

Zyskasz skuteczne patenty, jak obniżyć obciążenia podatkowe zgodnie z 8 art. Konstytucji dla Biznesu: Co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone.

Poznasz słowa-klucze i otrzymasz gotowe do wykorzystania instrukcje, jak argumentować nieoczywiste wydatki, by udowodnić, że są potrzebne do prowadzenia działalności.

Będziesz wiedzieć, jak prawidłowo dokumentować wydatki, by mieć nie do podważenia podkładki w razie kontroli.

Zyskasz wskazówki, jak w praktyce wykorzystać najnowsze opinie Dyrektora KIS i orzeczenia sądów, by odpowiednio się zabezpieczyć.

Otrzymasz wytyczne, jak nowatorsko zarządzać majątkiem rzeczowym i inwentaryzacją jako kluczowym czynnikiem obniżającym koszty.

Dowiesz się, z jakich ulg warto skorzystać oraz kiedy przekształcić formę działalności, by płacić niższe podatki i zmniejszyć koszty.

Będziesz mógł skonsultować swoje problemy podatkowe w ramach sesji Q&A z doradcami podatkowymi i audytorami.

E-Teczka wraz z instrukcjami i konsultacjami ekspertów składa się z 3 głównych działów:
KOSZTY PODATKOWE
ULGI PODATKOWE
OPTYMALIZACJA FIRMOWYCH KOSZTÓW
z wykorzystaniem inwentaryzacji
Co zyskasz w ramach rocznego dostępu?
E-TECZKA Z INSTRUKCJAMI EKSPERTÓW
Zyskasz ponad 100 instrukcji z wytycznymi ekspertów, jak zmniejszyć podatki, poparte najnowszymi opiniami Dyrektora KIS i orzecznictwem sądów.
AKTUALIZACJE TREŚCI
Otrzymasz 4 aktualizacje w roku z nowymi wytycznymi, jak obniżyć podatki w miarę postępu prac legislacyjnych i pojawiania się nowych opinii Dyrektora KIS, orzeczeń sądów i objaśnień MF.
SESJE Q&A
Raz na dwa miesiące będziesz mógł skonsultować swoje problemy podatkowe z TOP-owymi ekspertami: Luizą Pieprzyk i Samirem Kayyali.
SZKOLENIA
Otrzymasz 20% zniżki na nagrania szkoleń w zakresie zmian podatkowych, które są zamieszczone na platformie Centrum Komptencji.pl.
NEWSLETTER
Otrzymasz newsletter z powiadomieniami o zmianach w przepisach podatkowych.
INTELIGENTNA WYSZUKIWARKA
Dzięki zaawansowanym filtrom wyszukiwań znajdziesz materiały według interesującego Cię typu materiału i obszaru tematycznego.
W E-Teczce znajdziesz:
 
Dział 1. Koszty podatkowe
Instrukcje, jak zaliczać do firmowych kosztów wydatki poniesione na samochody
Dział 2. Koszty podatkowe
Instrukcje, jak zaliczać do kosztów wydatki na rzecz pracowników i współpracowników
Dział 3. Koszty podatkowe
Instrukcje, jak zaliczać do kosztów wydatki poniesione w ramach współpracy z kontrahentami
Dział 4. Koszty podatkowe
Instrukcje, jak zaliczyć do kosztów wierzytelności, koszty egzekucji, odszkodowania, kredyty, naprawy gwarancyjne
Dział 5. Instrukcje, jak wykorzystać ulgi podatkowe w celu obniżenia obciążeń fiskalnych
Dział 6. Instrukcje, jak wdrożyć nowatorskie podejście do inwentaryzacji jako kluczowego czynnika obniżającego koszty
Dział 1.
Koszty podatkowe
Instrukcje, jak zaliczać do firmowych kosztów wydatki poniesione na samochody
  • Wykorzystywanie w działalności samochodu prywatnego – co można odliczyć?
  • Przekazanie nowego i używanego samochodu prywatnego z majątku prywatnego do firmy – jakie stawki amortyzacji? Co jeśli wartość samochodu nie przekroczy 10 000 zł?
  • Jakie wydatki można zaliczyć do kosztów eksploatacyjnych w zależności od formy własności?
  • Wydatki na paliwo a samochód wykorzystywany w sposób mieszany – jak rozliczać?
  • Kiedy jest możliwe odliczenie 100% kosztów eksploatacyjnych i 100% VAT?
  • Leasing operacyjny czy finansowy – które rozwiązanie bardziej się opłaca w zależności od wartości samochodu? Jak rozliczać koszt opłaty serwisowej?
  • Wykup i odsprzedaż samochodu w leasingu: w jaki sposób można uniknąć odprowadzania podatku? Co z VAT-em?
  • Podatnicy zwolnieni z podatku VAT a wykorzystywanie prywatnych samochodów w działalności – co można odliczyć?
  • Jak uzasadniać wydatki poniesione na samochód wyścigowy, kamper, elektryczny rower czy hulajnogę, by można je zaliczyć w koszty?
Dział 2.
Koszty podatkowe
Instrukcje, jak zaliczać do kosztów wydatki na rzecz pracowników i współpracowników
  • Składki finansowane przez pracownika – kiedy mogą być kosztem? Co jeśli wynagrodzenie zapłacimy po dziesiątym? Jakie warunki trzeba spełnić, by składki ZUS zaliczyć do KUP? Czy płatnik może wykazać w kosztach kwoty, które będzie wydatkował w przyszłości?
  • Składki z tytułu umów-zleceń – kiedy są kosztem?
  • Świadczenia na rzecz pracowników: programy motywacyjne, pakiety medyczne, ubezpieczenia grupowe, dowóz do pracy, posiłki i napoje regeneracyjne – jak je prawidłowo dokumentować, by mogły być kosztem?
  • Szkolenia, eventy – jak rozliczać zakup noclegów i gastronomii w ramach organizacji eventu? Co jeśli w imprezie integracyjnej uczestniczą rodziny pracowników?
  • Wydatki na ubiór pracowników, ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, świadczenia wynikające z przepisów BHP – zasady rozliczania
  • Koszty podróży służbowej – nocleg w zagranicznej podróży służbowej a import usług. Wydatki na autostrady i parkingi w podróży służbowej – co można odliczyć? Podróż służbowa pracownika organizowana przez firmę zagraniczną – co z VAT? Jak rozliczyć najem samochodu za granicą?
Dział 3.
Koszty podatkowe
Instrukcje, jak zaliczać do kosztów wydatki poniesione w ramach współpracy z kontrahentami
  • Jak rozróżnić reklamę od reprezentacji? Co można zaliczyć do kosztów reklamy, a co do reprezentacji i jak to uzasadniać?
  • Jak odliczyć wydatki poniesione na alkohol, pobyt w SPA, fotel do masażu?
  • Jak uzasadniać zakup drogiego zegarka i garnituru, by te koszty nie zostały podważone przez fiskusa?
  • Wydatki poniesione na reklamę i reprezentację w ramach organizacji konferencji, targów i imprez dla kontrahentów – jak je prawidłowo klasyfikować?
  • Kolacja z kontrahentem – jak wykorzystać w praktyce najnowsze stanowisko Dyrektora KIS?
  • Jak zaliczyć do kosztów upominki dla kontrahentów, bilety do teatru czy na mecz? Co z prezentami luksusowymi?
  • Jak prawidłowo uzasadniać wydatki poniesione na alkohol, by można je było zakwalifikować do kosztów?
  • Jak organizować konkursy dla kontrahentów, również przez podmioty zewnętrzne, i dokumentować sprzedaż promocyjną? Kiedy nagroda jest zwolniona z podatku?
  • Jakie zapisy stosować w regulaminach sprzedaży premiowej, by udowodnić, że koszty poniesione z jej prowadzeniem nie są kosztami reprezentacji? Sprzedaż premiowa – jaki jest zakres zwolnienia z PIT?
  • Jakie dowody zbierać na wykonanie usług niematerialnych, by zaliczyć je do kosztów?
  • Wydatki na sponsoring w kosztach – jakie zapisy zawrzeć w umowie?
  • Czy podatek u źródła można zaliczyć do KUP? Co z wydatkami poniesionymi na nabycie programów komputerowych?
  • Wydatki poniesione na wystrój firmy – co można odliczyć według najnowszych opinii Dyrektora KIS?
Dział 4.
Koszty podatkowe
Instrukcje, jak zaliczyć do kosztów wierzytelności, koszty egzekucji, odszkodowania, kredyty, naprawy gwarancyjne
  • Kiedy wierzytelność może być kosztem uzyskania przychodu? Jaką dokumentację zbierać? Co zrobić z wierzytelnościami nieściągalnymi i przedawnionymi?
  • Koszty egzekucji i postępowania sądowego – jak je zaliczyć do KUP? Jak dokumentować koszty egzekucyjne? Kiedy opłata sądowa jest kosztem? Co jeśli przedsiębiorca przegra proces?
  • Odszkodowania a koszty podatkowe – prezentacja najnowszych wyroków sądów
  • Naprawy gwarancyjne – jakie warunki trzeba spełnić, by zaliczyć je do KUP?
  • Kredyt firmowy a KUP – kiedy wydatki na spłatę rat pożyczek i kredytów mogą być kosztem? Czy można do niego zaliczyć opłaty bankowe i prowizje związane z uzyskaniem kredytu? Co jeśli przedsiębiorca zaciągnął kredyt na zakup lokalu mieszkalnego, w którym prowadzi działalność?
Dział 5.
Instrukcje, jak wykorzystać ulgi podatkowe w celu obniżenia obciążeń fiskalnych
  • Ulga sponsoringowa – dla jakich przedsiębiorców jest dostępna? jak odliczyć 150% poniesionych kosztów? Kiedy można dokonać odliczenia? Czy koszty poniesione na dokształcanie pracownika można rozliczyć w ramach tej ulgi?
  • Ulga na ekspansję: co należy rozumieć przez ekspansję? Jakie wydatki można rozliczyć w ramach tej ulgi? Co z wynagrodzeniami pracowników? W jaki sposób udział w targach, działania promocyjne można odliczyć dwukrotnie?
  • Ulga B+R – co kwalifikuje się do ulgi B+R? Ile można odliczyć? Czy można łączyć Ulgę IP Box z ulgą B+R? Jak rozliczać w ramach ulgi koszty pracownicze?
  • Ulga na innowacyjnych pracowników: do kogo jest skierowana i jakie warunki trzeba spełnić, by z niej skorzystać? Ile można odliczyć?
  • Ulga na prototyp: jakie koszty można odliczyć? Ile wynosi maksymalna wartość odliczenia? Kiedy można z niej skorzystać?
  • Ulga na robotyzację – na czym polega i do kiedy obowiązuje? Kto może z niej skorzystać i na jakich zasadach? Jak rozumieć określenie „dla zastosowań przemysłowych”? Co z odpisami amortyzacyjnymi – kiedy można odliczyć 50% kosztów poniesionych na wydatki?
  • Ulga na zabytki – jak ją rozliczać na nowych zasadach? Kto może się o nią ubiegać i jakie trzeba spełnić warunki, by ją uzyskać? Jakie wydatki można odliczyć od dochodu?
Dział 6.
Instrukcje, jak wdrożyć nowatorskie podejście do inwentaryzacji jako kluczowego czynnika obniżającego koszty
  • Na czym polega nowe podejście do inwentaryzacji i w jaki sposób monitorowanie danych o zasobach przekłada się na finanse i kondycję firm?
  • Dlaczego inwentaryzacja to podstawa zarządzania majątkiem rzeczowym?
  • Co to jest inwentaryzacja okresowa, ciągła i częściowa? – kiedy je stosować?
  • Podział majątku na typy, kategorie i rodzaje – różnice i zależności.
  • Cykl życia, wartość, ryzyko, koszty i efektywność majątku rzeczowego – jakie wskaźniki przyjąć do ich oceny?
  • Lokalizacje i składowanie składników majątku – jak zarządzanie majątkiem rzeczowym i inwentaryzacją wpływa na firmowe koszty – analiza na konkretnych przykładach.

Współpracują z nami

Promocja!

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur, adipisicing elit. Officiis optio iste dolor excepturi corrupti alias laboriosam debitis error assumenda recusandae, odit quae. Aperiam inventore doloribus quam consectetur fugit ut delectus.

Promocja ograniczona czasowo.
Cennik
Dołącz do nas już dziś i zacznij korzystać z porad ekspertów.
Dostęp roczny
 
  netto/12 msc 
netto/12 msc
To zaledwie około 105 zł netto na miesiąc
netto/12 msc
To zaledwie 149 zł netto na miesiąc
  • donedostęp roczny z płatnością jednorazową
  • done4 aktualizacje w roku
  • doneco 2 miesiące sesje Q&A
  • donenewsletter
  • done20% zniżki na nagrania szkoleń podatkowych
  • donewygodne przedłużenie na kolejny rok – na czym polega?
SUBSKRYPCJA ROCZNA Z PŁATNOŚCIĄ DWUMIESIĘCZNĄ
netto/2 msc
  • donesubskrypcja roczna z płatnością dwumiesięczną (płacisz stałą niską kwotę co 2 miesiące)
  • done4 aktualizacje w roku
  • closeco 2 miesiące sesje Q&A
  • donenewsletter
  • done20% zniżki na nagrania szkoleń podatkowych
  • donemożliwość rezygnacji od kolejnego okresu obowiązywania umowy
Na czym polega wygodne przedłużenie?

Aktualność
Korzystaj z ciągłego dostępu do portalu czy wydania papierowego. Dostęp odnawia się automatycznie każdego roku, bez konieczności dodatkowych formalności.

Automatyzacja
Dostosowujemy treści do Twoich potrzeb. Najnowsze wydania trafiają do Ciebie automatycznie, bez dodatkowych działań z Twojej strony.

Oszczędność czasu
Zapewniamy dostawę najnowszych treści dokładnie tam, gdzie ich potrzebujesz — w formie papierowej lub cyfrowej.

Z wygodnego przedłużenia możesz zrezygnować w każdej chwili. Więcej przeczytasz w regulaminie.

Najczęściej zadawane pytania
CERTYFIKOWANA E-TECZKA OPRACOWANA ZOSTAŁA WE WSPÓŁPRACY Z RADAMI REDAKCJI:
Sposób na Podatki Sposób na Kadry i Płace Doradcy księgowego